מחזור

הפחתת זיהום סביבתי – לצד חיסכון כלכלי

אין תגובות

HomeBioGas מאפשרת להפיק גז בישול נקי בחצר הבית משאריות המזון שלנו

המתקן של חברת HomeBioGas יכול לעבוד בכל חצר בית, להתחבר לכל כיריים, ולספק כשלוש שעות בישול על גז ליום. במקביל, תוצר לוואי של המערכת הוא דשן נוזלי אורגני לטובת צמחי הגינה.

פחות נזקי אשפה, פחות גזי חממה, פחות הוצאות על משק הבית

בתקופה זו שבה כל אחד מאיתנו מחפש דרכים להגן על הסביבה, וגם דרכים לחסוך בהוצאות המשפחתיות, מערכת HomeBioGas משמשת פתרון קל ופשוט.

את הרעיון לפיתוח המערכת הגה יאיר טלר במהלך טיול ארוך בהודו. הוא התארח אצל קהילה מקומית כפרית שאינה מחוברת לתשתיות, אשר מצאה דרך להפיק גז מפסולת בתוך בורות הטמנה. טלר, בעל השכלה אקדמית מדעית ויזם בנשמתו, הבין שיש כאן ידע עם פוטנציאל עצום, שיכול להפוך לטכנולוגיה שתעשה שינוי משמעותי בעולם. הוא החליט להקדיש את עצמו לפיתוח מערכת שתאפשר לכל אחד בעולם לייצר את גז הבישול שלו.

ככל שיותר אנשים ישתמשו במערכת, כך תפחת פליטת גזי חממה. למעשה באמצעות שימוש במשך שנה כל משפחה חוסכת מהאטמוספרה 6 טון פחמן. הפינוי והטיפול בפסולת כבר בבית מצמצמת עלויות שינוע והטמנה של פסולת. בכך מבטיחה סביבה ירוקה ועתיד טוב יותר לדור הבא.

במהלך שנים של מחקר ופיתוח הקימו המייסדים יאיר טלר ואושיק אפרתי פרויקטים רבים בקרב קהילות עניות ומנותקות בהודו, באפריקה, ועוד.

בשנת 2012 החלום של טלר התגבש לכדי סטארטאפ טכנולוגי מצליח. החברה זכתה להכרה ותמיכה מצד המשרד להגנת הסביבה, נשיא המדינה, ואפילו האיחוד האירופי.

במהלך ביקורו של באן קי מון מזכ”ל האו”ם בישראל ב-2014 נפגש עם מייסדי החברה והתרשם מאוד מפעולת והאפשרויות הטמונות בהפצה עולמית של המערכת. גם נשיא המדינה ראובן ריבלין הפגין התלהבותו ותמיכתו בפרויקט. באותה שנה הותקנו מערכות מטעם החברה ובשיתוף האיחוד האירופי בכפרים בדואים בנגב. שנה לאחר מכן בשיתוף עם מרכז פרס לשלום הותקנו מערכות בשטחי הרשות הפלסטינית, במקומות בהם חסרות תשתיות.

החל מ-2016 החברה שוקדת על שדרוג תהליך הייצור ומערך השיווק כך שהמערכת תהיה נגישה לכמה שיותר אנשים בעולם. במקביל, החברה משתפת פעולה עם מרכזי קיימות ובתי ספר לטובת הפצת הידע בנושא ביו-גז והפחתה בשיעורי זיהום של גזי חממה ופסולת מוטמנת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *