מזון

הפיתוח הישראלי שיכול להחליף את שקיות הסנדוויץ' המזהמות!

הוא מעוצב, מתכלה וכל כולו מוצר ישראלי גאה – תכירו את העוטפת – בד עטיפה נצמד העשוי כולו בד כותנה מצופה תערובת אורגנית של שעוות דבורים, חמאת קקאו ושרף – מושלם לעיטוף רב פעמי של כריכים, כלים ומזון במקרר.   

כל הורה שוחר סביבה מכיר את הדילמה – מצד אחד שקיות הסנדוויץ' הרגילות והניילון הנצמד, מזהמים ומהווים איום אמיתי על הסביבה. ומצד שני… בינינו, יש להם יכולות עיטוף מעוררות קנאה. איך שהן נצמדות, מקבלות את הצורה המדויקת של הכריך, שומרות על הטריות שלו ועל התיק שלנו נקי מנוזלים ופירורים. אין נייר שהוא מכל סוג שהוא שיכול באמת להוות להם תחליף ראוי. אז זהו שיש… תכירו את העוטפת.

הרעיון של העוטפת נולד לפני ארבע וחצי שנים במוחם הקודח של זוג הורים צפוני – מורה למוסיקה ויועץ מס – שחיפש בארץ מוצר אקולוגי שראה בחו"ל, המהווה פתרון חלופי לניילון הנצמד. כחובבי סביבה ועיצוב מושבעים, שבמקרה גם אוהבים מאוד לעבוד עם בד, החליטו השניים לפתח מוצר דומה משלהם.

העוטפת – כך זה עובד

 

רוצים ללמוד עוד על העוטפת? לחצו לפרטים נוספים וקניה אונליין

 

 

עוטפת אחת מחליפה כ-100 שקיות ניילון מזהמות!

העוטפת יכולה לשמש אתכם במגוון רחב של שימושים: עטיפת כריכים, קערות, פירות וירקות חתוכים (ושאינם חתוכים), עיטוף פיירקסים וכלים עם שאריות מזון שנכנס למקרר. לנוחות מקסימלית, היא מגיעה במספר גדלים המאפשרים לעטוף כל מה שאפשר לעטוף בשקית ניילון או בניילון נצמד.

מבחינת מרכיבים נציין כי העוטפת עשויה תערובת טבעית של 4 מוצרים בלבד: בד כותנה אקוטקס, דונג (שעוות דבורים), חמאת קקאו ושרף. בייצור נעשה שימוש בבד כותנה העומד בתקן אקוטקס (OEKOTEX – 100) האירופאי המיוצר ללא רעלנים כלל – לא בבד עצמו ולא בצבעים הספוגים בו. בנוסף, גם תהליך הייצור עצמו מתרחש עם פליטת CO2 נמוכה.

כחלק מתהליך הייצור, הבדים נחתכים בעבודה ידנית ע"י קואופרטיב תופרות ולאחר מכן עוברים טבילה בתערובת רותחת של דונג שרף וחמאת קקאו, שעוברים בעצמם תהליך התכה ייחודי. לאחר מכן, סוחטים את הדונג ומייבשים את הבד.

בסופו של דבר מתקבל בד מבודד וגמיש שבמגע של קסם יכול להתקפל ולקבל את הצורה של המוצר אותו הוא עוטף ולשמור עליו בצורה הרמטית כמעט. כל בד עוטפת יכול להספיק לכ-100 שימושים חוזרים ועל כן הוא מחליף 100 שקיות ניילון מזהמות (!!). במקרה שעטפתם מוצרים עם ריח חזק כמו בננה או בצל, ניתן לנקותו באמצעות שטיפה קלה במים וסבון. בתום השימוש, ניתן לזרוק את המוצר לקומפוסטר, שכן הוא מתכלה ב-100%.

 

רוצים ללמוד עוד על העוטפת? לחצו לפרטים נוספים וקניה אונליין

 

מה הלאה?

לפני כחצי שנה עבר העסק כולו לבן משפחה נוסף – האח ישי בקל – פעיל חברתי שנים רבות ובעל רקע אשר נתן לו כלים לפיתוח של מיזם מאתגר וחשוב כל כך לעתיד של כולנו  – שלקח על עצמו את ניהול החברה. "באתי כדי להשפיע על קהל רחב ולייצר שינוי אמיתי ועם בשורה שבכוחה להפחית את כמות הפלסטיק והניילון בסביבה. אנחנו נמצאים כל הזמן במגמה של שיפור המוצר, הן ביכולות הייצור שלו והן מבחינה עיצובית, על מנת לאפשר למותג הזה לצמוח. לדוגמה, רק השבוע הוספנו מוצר חדש המאפשר נשיאה קלה של הכריכים בתיק בד ייעודי"

"העשייה למען העולם היא משהו שמוביל אותנו עוד מלפני יצירת הבדים. כשהגענו ליצור את הבדים המצופים בשעוות הדבורים זו נראתה לנו כמו הזדמנות שלא תחזור. הונחה בפנינו ההזדמנות להיכנס בדלת הראשית לתעשייה שמפחיתה את השימוש בפלסטיק ושומרת על העולם מפני משבר האקלים".

"חשוב לנו אצלנו בעוטפת לייצר מוצר שכולם יכולים להנות ממנו ושמלבד התרומה שלו לסביבה, הוא גם מוסיף המון חן וחוויה למשימה השגרתית של עיטוף מזון. לפי התגובות הרבות שאנחנו מקבלים מלקוחות, אנו מבינים שהצלחנו. מעבר לכך, אנו מאמינים בייצור באיכות גבוהה ובהתאם לזאת אנו מקפידים לייצר את העוטפת באופן ידני, בשיתוף פעולה מדהים עם קואופרטיב תופרות בצפון, כך שגם לייצור הלוקאלי יש ערך גדול מאוד עבורנו".

"אנחנו מקווים ומאמינים שבשנים הקרובות העוטפת תגיע למקומות חדשים שלא דמיינו. אנחנו מאוד רוצים למצוא את עצמנו גדלים בתחום הנגשת הקיימות לציבור הרחב בישראל, עם עוד פתרונות חדשים ומגוונים להתמודדות מול משבר האקלים" לדבריו.

רוצים ללמוד עוד על העוטפת? לחצו לפרטים נוספים וקניה אונליין