טכנולוגיה ירוקה מחזור

7 דרכים שבהם קנאביס יכול לשנות את העולם

כתבה של פתרונות ירוקים בהשראת: news.green-flower.com

הידעת שלוקח בין 500-1,000 שנים עד שהפלסטיק מתכלה? פלסטיק קנביס מתכלה והוא זמין, ויכול ממש לעזור.

זיהום פלסטיק הורס את כדור הארץ שלנו מרגע לרגע. למעשה, כל כך הרבה פלסטיק נזרק מדי שנה שהוא יכול להקיף את כדור הארץ ארבע פעמים. והמספרים  רק  נמצאים בעלייה.

רק בארצות הברית האמריקאים זורקים 35 מיליארד בקבוקי מים מפלסטיק מדי שנה. הפלסטיק הזה מגיע ליבשה ולים, ומערכות אקולוגיות טבעיות נהרסות. גרוע מזאת, אותו זיהום פלסטי מסתיים בגופנו.

ההערכה היא כי 93 אחוזים מהאמריקאים מעל גיל שש נבדקים חיוביים ל- BPA, חומר כימי מפלסטיק הקשור לסרטן, סוכרת, פגיעה בחסינות ועוד.

האם קנאביס יכול לעזור? 

אבני הבניין הבסיסיות של הפלסטיק הן תאית. נכון לעכשיו, תאית מתקבלת בעיקר מנפט. עם זאת, פלסטיק מבוסס נפט מזיק לבריאות האדם. שלא לדבר על הרסני לסביבה. קנאביס, לעומת זאת, הוא מקור מצוין לתאית והוא בר קיימא.

להלן 7 דרכים כיצד פלסטיק קנאביס יכול לשפר את הרגלי ההרס הסביבתי שלנו:

  1. פלסטיק קנאביס מתכלה לחלוטין

    אחת הסיבות לכך שהפלסטיק רעיל כל כך היא בגלל חיי המדף הארוכים שלו.

    ניתן להשתמש בבקבוק מים למשך מספר דקות בלבד, אך ייקח שנים להתפרק.
    תחשבו על מוצרי פלסטיק אחרים כמו שקיות מהסופר, כלי אוכל,   אריזות, אלקטרוניקה – זה בלתי נתפס!

    שלא כמו פלסטיק רגיל, פלסטיק עשוי קנאביס אינו תורם לזיהום מתמשך. בינתיים, פלסטיק קנאביס מתכלה יכול להציל את ההתמודדות מרעלים כאשר הוא עשוי מפולימרים מתכלים.

    בסביבה הנכונה, פלסטיק קנאביס לוקח בערך 3-6 חודשים להתפרק. זה מדהים בהשוואה לפלסטיק רגיל. ניתן גם למחזר פלסטיק המבוסס על קנאביס ללא הגבלת זמן. אמנם ניתן למחזר פלסטיק מבוסס נפט, כיוון שפלסטיק מסוג זה עמוס בכימיקלים, זהו תהליך רעיל. פלסטיק קונבנציונאלי שממוחזר עדיין דולף חומרים מזיקים לסביבה כמו BPA. 

    לעומת זאת פלסטיק עשוי קנאביס נמנע מרעלים אלה לחלוטין.

     

  2. פלסטיק קנאביס אינו רעיל
    פלסטיק קונבנציונאלי מכיל מפריעים אנדוקריניים. מפריעים אנדוקריניים, כגון BPA, מפריעים למערכת האנדוקרינית (aka הורמון) בגוף האדם. ברגע שהם נכנסים לגוף, מפריעים אנדוקריניים מתנהגים כמו הורמון האסטרוגן.

    מדוע זה מסוכן? חוסר איזון הורמונלי זה בגוף יכול לעורר התפתחות של גידולים. למעשה, משבשי האנדוקרין קשורים למומים מולדים, סרטן, לקויות למידה ועוד.

    הסכנות של כימיקלים רעילים מפלסטיק אינן מסתיימות בעיכול. מפריעים אנדוקריניים יכולים גם לדלוף לאדמה ולמי התהום, ולהרוס את הסביבה הטבעית ואת בריאותנו.

    עם זאת, פלסטיק המבוסס על קנאביס אינו רעיל. פלסטיק המיוצר מקנאביס אינו מכיל מפריעים אנדוקריניים מזיקים כמו פלסטיק על בסיס נפט. הוא גם לא משחרר רעלים לאוויר במהלך הייצור.

    למה להמשיך להרוס את הסביבה והבריאות שלנו כשאנו יכולים להשתמש בקנאביס כחלופה לפלסטיק?

  3. פלסטיק מבוסס קנאביס יכול לסייע בהצלת חיות בר בסכנת הכחדה

    פלסטיק רגיל מזהם את האוקיינוס ​​בקצב מדאיג.

    מחקר שנערך על ידי ארגון המחקר והתעשייה של חבר העמים ומכללת אימפריאל בלונדון מצא כי כיום יש ל -60% מעופות הים פלסטיק במעיים. עד 2050, הם צופים שהמספר עשוי לעלות ל -99%.

    איך הפלסטיק הזה מגיע לחיות בר? כאשר פלסטיק נחשף לאור השמש, הוא מתפרק לחתיכות קטנות יותר. חתיכות פלסטיק קטנות אלה בסופו של דבר נבלעות על ידי חיי ים ואחרים. כשהפלסטיק מתפרק, הוא זז לאורך שרשרת המזון.

    בעלי חיים, כמו בני אדם, אינם מיועדים לצרוך פלסטיק. בליעת פלסטיק עלולה לגרום למספר השפעות בריאותיות מזיקות. סביר להניח שרבים מהם עדיין לא מודעים אלינו. מפלסטיק המבוסס על קנאביס, לעומת זאת אינו רעיל. במקום למלא את הים בפלסטיק פטרוכימי קטלני, נוכל ליצור יוזמות בת קיימא למחזור מוצרים המבוססים על קנאביס בבטחה.

  4. כל דבר עשוי פלסטיק יכול להיות עשוי קנאביס


    הידעת שאלפי מוצרי פלסטיק יומיומיים יכולים להיות עשויים מפלסטיק קאנביס מתכלה במקום נפט? ניתן לעצב פלסטיק המבוסס על קאנביס כמעט בכל צורה.
    מוצרים מבוססי קאנביס יכולים להחליף מוצרי פלסטיק רעילים מכל הבחינות. ובניגוד לפלסטיק פטרוכימי, ייצור פלסטיק מבוסס קאנביס הינו ידידותי לסביבה וחסכוני.

  5. פלסטיק קאנביס מפחית מזהמים סביבתיים
    כיום יש יותר פחמן דו חמצני באטמוספירה מאשר בכל שלב בהיסטוריה במהלך 80,000 השנים האחרונות.

    עלייה בריכוזי הפחמן הדו חמצני אחראים להתחממות האטמוספירה של כדור הארץ. אחרת מכונה אפקט החממה. חלק ניכר מהעלייה בפחמן הדו חמצני ניתן לייחס לשריפת דלקים מאובנים.

    פלסטיק קונבנציונאלי מיוצר מדלקים מאובנים כמו נפט. לכן, הפלסטיק הוא תורם גדול לעליית פליטת CO2.

    מוצרים המבוססים על קאנביס יכולים למעשה להפחית את אפקט החממה. הסיבה לכך היא כי קאנביס סופג פחמן דו חמצני מהאטמוספירה והופך אותו לחמצן. בנוסף, פלסטיק קאנביס מייצר אפס תוצרי לוואי רעילים.

    פלסטיק מקאנבוס הוא תהליך בר קיימא. זהו ההפך הגמור מתהליך הייצור הרעיל של פלסטיק פטרוכימי.

  6. פלסטיק קאנביס חזק יותר מפלסטיק המבוסס על נפט

    פלסטיק המבוסס על קאנביס נוקשה פי חמישה וחזק פי 3.5 פוליפרופילן, אחד מסוגי הפלסטיק הנפוצים ביותר. הם גם הרבה יותר קלים. זה הופך את קנבוס לייחודי מחומרי ייצור אחרים.

    קנבוס גם לא מהווה את הסיכונים הבריאותיים שיש לפלסטיק קונבנציונאלי.

    אז לא רק פלסטיק קאנביס חזק יותר, הוא בטוח יותר. קאנביס מספק עמידות וכוח תוך שהוא קל משקל.

    תכונות אלה משולבות הופכות את הפלסטיק המבוסס על קאנביס ללא מובן מאליו. מדוע להסתכן בבריאות ובטיחות כשיש אלטרנטיבה מתאימה לחלוטין?

  7. פלסטיק קאנביס הוא משאב מתחדש

    מרגע שהזרע נכנס לאדמה; הקאנביס מעשיר את סביבתו.

    קאנביס הוא צמח חסון בעל שורשים עמוקים. ככזה, קאנביס מסייע במניעת שחיקת קרקע, ובכך מפחית זיהום מים. ניתן גם לגדל קאנביס באותה אדמה במשך שנים מבלי לפגוע באיכותה.

    אפילו ברגע שמיוצר קאנביס מפלסטיק, הוא ממשיך להיות בר קיימא. הפלסטיק הזה מתכלה 100%. מה שאומר שבתנאים הנכונים הוא יתפרק תוך מספר חודשים. (להבדיל מפלסטיק מסורתי שלוקח זמן בלתי מוגבל בזמן העלבת רעלים בתהליך).

    פלסטיק קונבנציונאלי לא שווה את הסיכון. האלטרנטיבה נמצאת מולנו.

    שתפו מאמר זה אם אתם מסכימיים כי פלסטיק המבוסס על קנבוס חשוב לסביבתנו …